Kære cykelvenner
Per Asferg styrtet i dag, slap med knubs og skrammer, flækket hjelm og skader på cyklen.
Kører vi for stærk, og glemmer at passe på hinanden?
Husker vi at vi skal holde så langt til højre som muligt i venstresving og ikke skære svinget over så vi kan komme til at klemme andre?
Husker vi i Lyskryds ved grønt at blive i højre side, når vi skal svinge til venstre og vente på grønt på den tværgående vej?
Kører vi elevatorkørsel, dvs skifter med at ligge langt foran eller langt bagved?
fører du felltet, ( det er ikke 50 meter foran,) og vil have et lille hvil, glider du ud til venstre når du har set dig for ned bagerst i feltet. Har du behov for ar køre alene på en længere strækning giver du besked til vennerne i gruppen. Elevatorkørsel skaber uro og er ikke tilladt.
Holder vi så langt til højre som muligt, råber forfra og bagfra, og går ind på en række når der er biler der skal passere bagfra og forfra?
Er der nogle der ikke kan forstå disse enkle regler, giv mig venligst besked. Lad os alle hjælpe hinanden med at køre så forsvarligt og hensynsfuldt som muligt. Venlig hilsen Ove K
Hej Per,Træls. Ses snart igen.LOuis
God bedring til dig Per !
Jakob, din ide er god, vi kan fremover se hvem der møder til træning og holdene kan selv udpege en holdleder til at tage ansvar for kørsel og træning. Vi kan ikke have faste holdledere, da vi ikke har mødepligt til træning. Uheld kan ikke undgåes ,uanset hvor meget vi er på kursus, en stor klub har flere uheld end en lille klub. Vh Ove
Godt Ove! Træls med endnu et styrt. Det bær måske være en løbsleder på hvert hold til hver træning. Han bør have bemyndigelse til at irettesætte, vejlede og styre. Louis tog den rolle igennem lang tid, ingen har taget det op sig siden. Man kunne overveje et kursus i god adfærd på landevejen. Tror at den slags findes.