Kære alle cykelkammerater

Nu nærmer tidspunktet sig for vores cykelevent op over Ejer Bavnehøj – torsdag den 31. august – hvis vejrguderne er med os – I kører til Fruering, på cykel eller i bil m/cykel, og herfra cykler vi vores “sædvanlige torsdags-tur”. Korteste afstand fra Tangkrogen til Fruering er ca. 20 km.

Når vi så har cyklet turen – se nedenstående link med forslag til samme fire ture som sidste år – vil min elskede hustru, Merete havde en frokost klar til os i haven – samme menu som sidste år!

Hvis vejret IKKE er med os på valgte dato, aftaler vi blot et senere tidspunkt i september!

Tilmeld jer venligst ved indbetaling af kr. 100,00 til MobilePay – Kaj Bønding: 21 40 14 01 eller på bankkonto: 8113 0003350292 senest fredag den 18. august – husk at påføre dit eget navn på indbetalingen!

Dagens program:

Ank. før 09:00 Vi mødes på gårdspladsen hos mig: Vestermøllevej 14, Fruering v/Skanderborg, og I beslutter, hvilket hold I vil cykle på.

Mulighed for opfyldning af vanddunke og toiletbesøg før afgang!

09:00 Start på valgte rute og alle cykler en tur op og runder Ejer Bavnehøj

11:30-12:30 Retur i Fruering

Derefter Frokost i haven med øl, vand, kaffe, te og eftermiddagshygge

Rutebeskrivelser:

Hold 4: 37,5 km med 465 højdemeter

Cykler til Hvolbæk og med fuld fart NED ad Bjergvej, passerer Oddervej og videre rundt langs Skanderborg Sø over Båstrup, op over Fårbjerg (79 m) og videre mod Hylke, Tebstrup og op på Ejer Bavnehøj, hvor der forsigtigt vendes rundt uden at forstyrre heksen Maram – som af nogen menes at være skyld i de mange ulykker på motorvejen ved Ejer Bavnehøj – bemærk også udsigt til Danmarks højeste punkt Møllehøj (170,86 m) mod vest. Derefter retur over Ejer og ned til Tåning, hvor der straks drejes til højre mod Horndrup og videre henover motorvejen, ind mod Skanderborg ad Horsensvej, forbi festivalpladsen gennem Dyrehaven, Slotsholmen, Adelgade, Nørregade, Ladegårdsbakken, Oddervej og igen langs Skanderborg Sø hen til Vestermølle, derefter til venstre – de sidste 2 km – op gennem skoven ad Vestermøllevej til nr. 14.

Hold 3: 39,5 km med 439 højdemeter

Cykler gennem Hvolbæk og drejer ned ad Søndergårdsvej, til højre ad Møltoftvej – med flotteste udsigt henover Skanderborg Sø med Slotkirken i horisonten – ned til Oddervej og videre rundt langs Skanderborg Sø over Båstrup, op over Fårbjerg (79 m) og videre mod Hylke, Tebstrup og op på Ejer Bavnehøj, hvor der forsigtigt vendes rundt uden at forstyrre heksen Maram – som af nogen menes at være skyld i de mange ulykker på motorvejen ved Ejer Bavnehøj – bemærk også udsigt til Danmarks højeste punkt Møllehøj (170,86 m) mod vest. Derefter retur over Ejer og med fuld fart ned gennem Tåning til Fuldbro Mølle og højre/venstre ind på Vædebrovej hen langs østsiden af Mossø, til højre ad Mossøvej ind til Skanderborg, hvor der drejes til venstre ad Vroldvej, Skanderborgvej hen forbi banegården, Ladegårdsbakken, Oddervej og igen langs Skanderborg Sø hen til Vestermølle, derefter til venstre – de sidste 2 km – op gennem skoven ad Vestermøllevej til nr. 14.

Hold 2: 44,5 km med 555 højdemeter

Cykler gennem Hvolbæk og drejer ned ad Søndergårdsvej, til højre ad Møltoftvej – med flotteste udsigt henover Skanderborg Sø med Slotkirken i horisonten – ned til Oddervej og videre rundt langs Skanderborg Sø over Båstrup, op forbi Fårbjerg (79 m) og videre ad Hylke Møllevej forbi Skanderborg Golf Klub, Hylkevej, hvor der efter at have cyklet under jernbanen drejes MEGET SKARP TIL VENSTRE – PAS PÅ! op ad Lyngvej – og nu går det bare opad – for enden til højre ad Tebstrupvej til Tebstrup og op på Ejer Bavnehøj, hvor der forsigtigt vendes rundt uden at forstyrre heksen Maram – som af nogen menes at være skyld i de mange ulykker på motorvejen ved Ejer Bavnehøj – bemærk også udsigt til Danmarks højeste punkt Møllehøj (170,35 m) mod vest. Derefter retur over Ejer, hen over Yding Skovhøj (170,77 m) og med fuld fart ned til Yding og højre/venstre ind på Hemvej, til højre ad Langkjær, til venstre ad Vroldvej og venstre ad Vædebrovej hen langs østsiden af Mossø, til højre ad Mossøvej ind til Skanderborg, hvor der drejes til venstre ad Vroldvej, Skanderborgvej hen forbi banegården, Ladegårdsbakken, Oddervej og igen langs Skanderborg Sø hen til Vestermølle, derefter til venstre – de sidste 2 km – op gennem skoven ad Vestermøllevej til nr. 14.

Hold 1: 58,5 km med 623 højdemeter

Cykler ad Fruering Kirkevej til Virring, til højre ad Gadebakken til Svinsager, højre/højre af Bjergvej til Hvolbæk og drejer ned ad Søndergårdsvej, til venstre ad Møltoftvej, ned ad Gjesingvej, Oddervej krydses, ned til Gammel Gjesing, Nissumgårdsvej , ind på Ringklostervej rundt langs Skanderborg Sø over Båstrup, op forbi Fårbjerg (79 m) og videre ad Hylke Møllevej forbi Skanderborg Golf Klub, Hylkevej, hvor der efter at have cyklet under jernbanen drejes MEGET SKARP TIL VENSTRE – PAS PÅ! op ad Lyngvej – og nu går det bare opad – for enden til højre ad Tebstrupvej til Tebstrup, lige før Ris svinges til venstre ad Tåningvej, hvor en af Danmarks højest beliggende kirke (126 m) passeres, Ousted Kirke, videre ad Oustedvej, til højre ad Ellingvej til Ejer, til højre/højre op på Ejer Bavnehøj, hvor der forsigtigt vendes rundt uden at forstyrre heksen Maram – som af nogen menes at være skyld i de mange ulykker på motorvejen ved Ejer Bavnehøj – bemærk også udsigt til Danmarks højeste punkt Møllehøj (170,35 m) mod vest. Derefter retur til Ris, ned ad Tåningvej med fuld fart gennem Tåning og ned til Fuldbro Mølle og højre/venstre ind på Vædebrovej hen langs østsiden af Mossø til Alken, til højre ad Mossøvej, venstre/højre op ad Illerupvej til Forlev, højre/venstre ad Mesingvej til Mesing, herefter Stilling, og retur til Fruering ad Gramvej og Gammel Gramvej til Vestermøllevej 14.

Kortene fra nedenstående link kan downloades til Garmin-cykelcomputere og Endomono

– eller – Dette link

Er der eventuelt ryttere, der gerne vil deltage, men er skadet eller af anden grund ikke kan deltage i træningen, er I meget velkommen til sidste “programpunkt” = frokost/hygge i haven.

Vi håber at se rigtig mange cykelvenner i Fruering til en hyggelig cykelevent.